poniedziałek, 20 stycznia 2014

Wycieczka na Czupel

W mglisty sobotni poranek 18 stycznia wybraliśmy się w góry. Wyruszyliśmy z pod kościoła w Straconce szlakiem, na Magurkę Wilkowicką. Już podczas podejścia nasz wysiłek został nagrodzony pięknymi widokami.

Po krótki odpoczynku w schronisku i znalezieniu skrzynki geocache, ruszyliśmy w dalszą drogę. Naszym celem był Czupel - najwyższy szczyt Beskidu Małego zaliczany do Korony Gór Polski. Ze wznoszącego się 933 m n.p.m. szczytu roztaczają się piękne widoki - na północy Jezioro Międzybrodzkie, na wschodzie zbiornik elektrowni szczytowo-pompowej Porąbka-Żar, na południu pasma Beskidu Żywieckiego i Śląskiego.

Na szczycie znajduje się miejsce biwakowe, gdzie rozpaliliśmy nie duże ognisko, by upiec podpłomyki - bo przecież tematem zbiórki było "co zrobić, gdy kuchnia na biwaku zawiedzie". Jednogłośnie twórcą najlepszego, najsmaczniejszego był Rafał.

Po posiłku i znalezieniu drugiej skrzyneczki, pełni sił udaliśmy się w drogę powrotną. Wróciliśmy do mglistego Bielska, lecz zostaną wspomnienia... Takiej pogody w styczniu się nie zapomina. :)